Translate

среда, 10 февраля 2016 г.

Հայոց Լեզու Ստոգողական Նոյեմբեր

Ամփոփիչ աշխատանք ձևաբանությունից (1)
(Յուրաքանչյուր առաջադրանքի համարնախատեսվում է 0.5 միավոր։ Անգամ անուշադրության սխալի դեպքում տվյալառաջադրանքի համար միավոր չի տրվում)

1.  1. Լրացրու բաց թողած տառերը՝ որտեղ հարկավոր է.
միջօրեական, դողէրոցք, ամանորյա, թրըխկ, ակնդետ, ոսկևորել, գերեվարել, ժողովածույում, վայրկյան, փախցնել, ծեծկռտուք, հափշտակել, դեղձանիկ, ճրագալույց, փարչ, փայծաղ, սպանախ, ամբարձիչ, Մանվել։
2. Վերականգնիր տրված բառերի հնչյունափոխված մասերը.
թռչ(ու)նաբուծարան, ցու(յ)ցափեղկ, նկարագ(ի)րություն, թեր(ի)ագնահատել, ման(ու)կապատանեկան, տղամարդ(ի)կային, ջ(ու)րած(ի)նային, ուղեն(ի)շային, ուսուց(ի)չություն, գր(ի)չատուփ։
3. Եղած բառերից կազմիր հոմանիշների զույգեր, ընդգծիր շարքում հոմանիշ չունեցող բառերը.
այրական–առնական, (զկանացի), (խափշիկ), (քարանձավային), բարդ–խրթին, (խարտյաշ), լեգենդ–ավանդազրույց, խաբուսիկ–թվացյալ, ասպնջական–վաղնջական, թանկություն–սղություն։
4. Ընդգծիր համանուն չունեցող բառերը.

կապեր, գնդեր, ստեր, խոսեր, անձուկ, հանդերձ, կույս,  կուռ, գառ, աղոտ։
5. Տրված շարքից կազմիր հականիշներիզույգեր. քանի՞ բառ հականիշ չունի։
նզովք–օրհնություն, (գոց), բնավ–միշտ, անձուկ–ընդարձակ , ճապաղ–սեղմ, վտիտ–մարմնեղ, (փակ), (պարպել), (դատարկել), , , նվաղ–փութկոտ, , ստերջ–բեղմնավոր, , դյուրին–խրթին, խոսուն–համր, (ծանրաշարժ), (փոքրոգի) ։    6 բառ չունի հականիշ։
6. Գրիր տրված բառերիբացատրությունը.
միամորիկ–մոր միակ զավակը, քնքար, քենակալ–քենու ամուսինը, խափշիկ–աֆրիկյան սևամորթ, մախաղ–փոքրիկ կապոց, մաքառել–պայքարել, անտունի–ժողովրդական երգի մի տեսակ, դրվատել–գովել։
7. Համապատասխանեցրու դարձվածքները տրված բացատրություններին.
գլուխը լցնել–դրդել մի արարքի, թևերը փռել–պաշտպանել, աստծու կրակ–չարաճճի, արյունը ջուր դառնալ–խիստ վախենալ, առաջին ջութակ–գլխավոր դեմք;
8. Բառակազմական վերլուծությանենթարկիր տրված բառերը (օրինակ՝ միջնապատ-մեջ(արմատ)+ին(ածանց)+ա(հոդակապ)+պատ(արմատ))
թրաշուշան թուր(արմատ)—ա(հոդակապ)–շուշան(արմատ), դաշունահարված դաշույն(արմատ)–ա(հոդակապ)–հարված(հարված), պարագիծ պարփակ(արմատ)–ա(հոդակապ)–գիծ(արմատ), շքերթ շքեղ(արմատ)–երթ(արմատ), տնանկ տուն(արմատ)–անկ։
9. Նշիր տրված բառերի խոսքի մասային պատկանելությունը
գարուն–գոյական, քառասնամյա–ածական, ընդվզում–բայ, թվական–ածական, համայն–ածական, վեցուկես–թվական, պարզ–ած., հմայք–գոյ., այստեղ–մակբայ, իննսունիններորդ–թվական, աշխատանքային–ածական, իրենք–դերանուն, բարի–ած., քանիերորդ–ած., մի–թվ.։
10. Կազմիր տրված գոյականների հոգնակին.
սրճեփ սրճեփներ, գրաշար գրաշարեր, ջրաչափ ջրաչափեր, հացատուն հացատներ, սպունգ սպունգներ, որմնադիր որմնադիրներ, դաշտամուկ դաշտամկներ, շարասյուն շարասյուներ, միլիոնատեր միլիոնատերեր։
11. Որոշիր տրված բառերի հոլովումները.
վանահայր, սառցալեռ, մականուն, սեր, անկյուն, հանգիստ, աղջիկ, գիշեր, օղի, կալվածատեր, Վահանենք։
12. Հոլովական սխալ ձևերն ուղղիր.
կայսրի, դստեր, Մանկան, կաղնու, հորեղբոր, պապու, վայրկյանի։
13. Ընդգծիր հոդ ունեցող բառերը, նշիր, թե որ հոդն է կիրառված
1) Շնորհիր կրկին (ողորմությունդ) լքվածիսանօգ…  
2) (Հայրենիքիս) ջուրը ամենաքաղցրն է։
3) Կարծես շատ է քիչ (աշխարհիս) հողը,
Որ մարդիկ մեռնում ու հող են դառնում…
14. Ընդգծիր որոշիչ հոդ ունեցող բառերը
ծվեն, պարեն, (աշտեն), (հյուլեն), (պատճեն), (ոստրեն), (քերծեն), ցորեն, գեհեն, (երեն)։
15. Որտեղ գրության սխալ կա, ուղղիր
քսաներեքերորդ, տասներկու, 60-երորդ, 1-ին, X-րդ։
16. Ընդգծիր հոլովվող դերանունները
(դուք), (սա), համայն, (ամենքը), ինքը, (ինչ), ով, (միմյանց), (դրանք), այստեղ, (այսպես), ոչմեկը, ոմն, իրենք, յուրաքանչյուր ոք։
17. Ուղղիր սխալները
1)Բանախոսի դեմ ելույթ էին ունեցել՝ երկու տեղացի նկարիչներ, ոմն արվեստագետ Ֆրանսիայից և այլոք։
2) Ոչ մեկը չփորձեց օգնել ինձ։
3) Ոչ ոքից այնքան չէր զգուշանում, որքան իր անձնական թիկնապահից։
4)Չգիտեմ՝ որ մեկդ կարող է գլուխ հանել այդ խճճված գործից։
18. Դերանունների դիմաց գրիր դրանց տեսակը.
ամեն–անձնական, ողջ, յուրաքանչյուր–անձնական, մյուս, սույն, ինչպիսի–հարաբերական, միևնույն, որչափ–հարցական, իրար–փոխադարձ, ոչ մի–ժխտական, ինչ-որ–հարցական, ոմն–անձնական, նույնպես։

19. Ո՞ր հատվածում հարաբերականդերանուն չկա.
1) Այս իմ հրաշք աշխարհն է, (ուր)
Գլխիվայր են ծառերն աճում։
2) Էլ չեմ հավատում (այդ) ջինջ աչքերին
Եվ խորունկ ձայնիդ նվագին քնքուշ,
Որ հնչում էր միշտ այնքան մտերիմ։
3) Չգիտեմ՝ (այս) տխուր աշխարհում
Որն է լավ, որը՝ վատ։
4) Երնեկ նրան, ով իր գործով
Կապրի հավերժ, անդադար։ Հարաբերական դերանուն չունի
20. Ընդգծիր հոգնակի չունեցողդերանունները.
(սա), (ովևէ), (որտեղ), դու, ինչ, ով, (յուրաքանչյուրը), (ոչ ոք), (ոմն), (երբ), նա։

Комментариев нет:

Отправить комментарий